لاپاراسکوپی کیست تخمدان

لاپاراسکوپی کسیت تخمدان

در برخی موارد ، کیست تخمدان ایجاد شده در فرد بعد از مدتی از بین می رود ، بدون آن که نیازی به درمان داشته باشد .
کیست تخمدان بر چه اساسی درمان می شود ؟

این موارد عبارت اند از :

علائم و نشانه ها

اندازه و ظاهر کیست

اینکه آیا فرد در سن یائسگی می باشد ؟ همچنین بهتر است بدانید که

بعد از دوران یائسگی ، احتمال بروز سرطان تخمدان چند برابر بیشتر می شود .

کیست های بسیار بزرگ با عمل جراحی بهبود می یابند . از طرفی در صورتی که پزشک ، سرطانی بودن کیست را تشخیص دهد ، لازم است که حتما عمل جراحی صورت بگیرد .
لاپاراسکوپی یک روش ساده می باشد که به منظور برداشتن کیست انجام می گیرد . در حین عمل ، برش های بسیار کوچکی در ناحیه شکم ایجاد می شود و در نتیجه گاز به داخل لگن انتقال داده می شود . این حالت برای این است که امکان دسترسی به تخمدان ها برای جراح آسان تر گردد .
لاپاراسکوپ یک ابزاری است به شکل لوله که بعد از عبور به داخل شکم ، ارگان های داخلی به راحتی مشاهده می شوند

در نتیجه با ایجاد برش هایی بر روی پوست ، کیست ها توسط جراح بیرون آورده می شوند . بعد از اتمام کار نیز برش ها بخیه زده می شوند .
در عمل لاپاراسکوپی ، بیمار احساس درد نخواهد داشت و بهتر است بدانید که این عمل با استفاده از بی هوشی عمومی انجام می گیرد . لاپاراسکوپی یک جراحی ایمن بوده و هیچ گونه عوارضی برای فرد ایجاد نخواهد دارد . در برخی موارد ممکن است که عفونت ، خونریزی و یا آسیب به قسمت های دیگر به ندرت دیده شود .
در لاپاراسکوپی ، بخیه های بزرگی ایجاد نمی شود و این امر باعث می شود که بیمار علاوه بر درد کمتر ، دوره نقاهت بسیار کوتاهی داشته باشد .
بنابراین بیمار بعد از عمل می تواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد و یا به محل کار خود بازگردد . از آن جایی که بسیاری از کیست های تخمدانی قبل از یائسگی خوش خیم هستند ، لاپاراسکوپی بسیار موثر و موفق خواهد بود .

شانزده − 15 =